Erdélyi körutazás 2016

Erdélyi kirándulásunk első megállója a Nagyváradi Góbé csárda, melynek tulajdonosa, Pápai Zoltán tanulságos honismereti vezetéssel és egy általa írt könyvvel lepett meg bennünket, körülvezetve a régi várban, Szent László városában. Pénteken Marosvásárhely nevezetességeit látogattuk meg: Bernády György városépítő polgármester szobra a Teleki ház előtt, ahonnan Bem tábornok és Petőfi Sándor elindult a fehéregyházi csatába; Református Vártemplom és a középkori Vár a barokk toronnyal, Keresztelő Szent János Katolikus Plébánia, a Bethlen Gábor alapította Református Kollégium ( ma Bolyai Líceum). Belvárosi séta közben megismerkedtünk néhány nagypolgári ház történelmével, a lebontott Ferences rendi templom árválkodó tornya után a szecessziós Városháza és a Kultúrpalota kincseket rejtő termeibe nyertünk betekintést. Estére megérkeztünk Madéfalvára, a Siculicidium emlékműnél helyeztük el koszorúnkat, két bukovinai dalt énekelve tisztelegtünk őseink emléke előtt, majd részt vettünk a Hagymafesztivál első programján, a Hagymabálon. Szombaton délelőtt sorba nyíltak a porták kapui, érkeztek feldíszített lovas szekerekkel a felvonulók, és nagy zeneszó, vidámság kíséretében elindult a hosszú menet Csíkszeredába. Márton Áron püspök szobránál helyeztük el koszorúinkat, ünnepi beszédet mondott Zsigmond Barna Pál csíkszeredai főkonzul, Potápi Árpád János nemzetpolitikai államtitkár, igét hirdetett Tamás József, a Gyulafehérvári egyházmegye segédpüspöke. A néptáncosok fellépése után közös tánccal zárult az ünnepség, majd Madéfalvára visszaérkezve táncházzal zárult az este. Vasárnap a reggeli szentmise után Csíksomlyóra utaztunk, a Kegytemplomban való imádkozás után Csíkszeredában látogattuk meg a Makovecz Imre tervezte Milleniumi templomot. Terményvásárlás és főzőverseny várt ránk a továbbiakban, a dombóvári szakácsok vegyes pörköltjét hamar felvásárolták a helyiek, így jó hangulatban mehettek a Csíki sörös sátorhoz – visszaadni a keresett pénzt a helyieknek.